» RÓŻNE » Uprawnienia i ulgi dla os. niepełnosprawnych

Zaloguj | Zarejestruj

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 102 ] 

24 cze 2009, o 18:49

Offline
domownik
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 22 lip 2006, o 00:57
Posty: 530
Lokalizacja: Myszkow

Oni dają ludzią zdrowym i całkowicie zdolnym do pracy co mają znajomości a nie tym chorym co naprawdę w życiu nie mają łatwo a renta może naprawdę im pomóc....
_________________
Usmiechnij sie!!!Problemy sa ale zdrowie masz by rozwiazac je!!!



Góra Góra
  Zobacz profil
 
Twoje reklama na forum
Szczegóły postu

24 cze 2009, o 18:52

Offline
domownik
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 15 lut 2007, o 20:22
Posty: 1132

Sama niedawno widziałam w telewizji w ,,Interwencji", że babka została kierowniczką urzędu, gdzie zajmowano się komisjami lekarskimi i po znajomości załatwiła mężowi, synowi itp. stopnie niepełnosprawności i zasiłki i jak to odkryto, to policja się tym zajęła
_________________
http://puenta7.blog.onet.pl/



Góra Góra
  Zobacz profil WWW

24 cze 2009, o 21:33

Offline
domownik
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 16 wrz 2007, o 18:33
Posty: 41

No tak, z jednej strony dostają ludzie zdrowi po znajomości, a nam by nie dali?
A z drugiej, są ludzie bardziej chorzy od nas (tzn. piszę to z mojego punktu widzenia, mojej choroby i dolegliwosci) i im się bardziej przyda (tak mówi moja mama :) ).

Zaczęłam ten temat własciwie ze zwykłej ciekawości, nie konicznie jest mi to potrzebne.
_________________
Obrazek



Góra Góra
  Zobacz profil

25 cze 2009, o 08:00

Offline
domownik
Dołączył(a): 5 sie 2008, o 11:24
Posty: 613
Lokalizacja: Radzymin

Ja kiedy sie uczyłam nie miałam takiego stopnia, teraz kiedy pracuje uważam ze jest on bardzo przdatny, wiadomo, pewnych rzeczy nie wolno nam robić, a majac takie orzeczenie pracodawca, musi dopasować stanowisko pracy do naszych możliwości, oczywiscie o ile chce rzebysmy dalej u niego pracowali. Innym tematem jest to ze moze sobie zatrudnić całkowicie zdrową osobę.
_________________
Operacja Warszawa 26 lipiec 2007
14 styczeń 2009
21 pażdziernik 2009
13 maj 2010 r.
16 luty 2011r.



Góra Góra
  Zobacz profil

25 cze 2009, o 10:06

Offline
domownik
Dołączył(a): 9 cze 2009, o 09:38
Posty: 136
Lokalizacja: podlaskie

Puenta : myśle o operacji , tylko jak na razie każdy mi to odradza ,a po drugie nie wiem czy znajdę lekarza który by się tego podjął ( za miesiąć mam wizytę u swego ortopedy ) zobaczę co teraz powie .Co prawda nie jest on specjalistą od kręgosłupów- ale co nieco wie .


Góra Góra
  Zobacz profil

25 cze 2009, o 18:39

Offline
domownik
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 22 lip 2006, o 00:57
Posty: 530
Lokalizacja: Myszkow

a kto jest Twoim lekarzem Róża???
_________________
Usmiechnij sie!!!Problemy sa ale zdrowie masz by rozwiazac je!!!



Góra Góra
  Zobacz profil

25 cze 2009, o 20:18

Offline
domownik
Dołączył(a): 9 cze 2009, o 09:38
Posty: 136
Lokalizacja: podlaskie

W tej chwili stałego ortopedy nie mam ,ostatnim moim lekarzem był dr Cieślukowski , ale on przyjmuje i pracuje tu gdzie mieszkam (głównie zajmuje sie złamaniami itp.)


Góra Góra
  Zobacz profil

13 lip 2009, o 18:29

Offline
domownik
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 15 lut 2007, o 20:22
Posty: 1132

Nie wiem jakim cudem, ale dzisiaj dostałam list z orzeczeniem, że mam umiarkowany stopień niepełnosprawności. A wcześniej to chyba 4 czy 5 razy dostawałam odpowiedź, że nic mi się nie należy, a tu nagle umiarkowany stopień niepełnosprawności
_________________
http://puenta7.blog.onet.pl/



Góra Góra
  Zobacz profil WWW

13 lip 2009, o 18:41

Offline
domownik
Dołączył(a): 16 cze 2009, o 17:08
Posty: 529
Lokalizacja: z zadupia

Puenta: ktos najwidoczniej zmadrzal na komisji i otworzyl oczy. czyli co teraz musisz sie ubiegac o rente z zusu? czy jak to przebiega? aa i na ile ci dali ten stopien?
_________________
E: ale siwka wyrwalam
E: taki dlugi
E: :O
M: czemu nie wzielas krotszego? miejsca za duzo zajmie
M: krotkie siwki trza kupowac
E: ty ja o włosie mowie :D:D:D:D
E: a nie o koniu



Góra Góra
  Zobacz profil

13 lip 2009, o 20:16

Offline
domownik
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 15 lut 2007, o 20:22
Posty: 1132

Teraz mi przysługuje zasiłek pielęgnacyjny (ok. 153 zł) i stypendium dla studentów niepełnosprawnych i przy stopniu umiarkowanym to jest coś koło 250zł miesięcznie i ten stopień mam do 31 lipca 2011 r. i wtedy mam się zgłosic na kolejną komisję
_________________
http://puenta7.blog.onet.pl/



Góra Góra
  Zobacz profil WWW

13 lip 2009, o 21:14

Offline
domownik
Dołączył(a): 16 cze 2009, o 17:08
Posty: 529
Lokalizacja: z zadupia

ej a nie ma renty socjalnej z zusu? na umiarkowany stopien powinna byc, kilka lat temu bralam (jako studentka) bylo to cos ok 450 zl, czyzby az tak sie zmienilo??? sorry, ze tak pytam jak ciemnota mimo, ze ja bralam ale to moj ojciec wszystko zalatwial i ja nie mam zielonego pojecia na ten temat wiem tylko, ze mialam umiarkowany stopien i zus dawal mi rente socjalna 450 zl.
_________________
E: ale siwka wyrwalam
E: taki dlugi
E: :O
M: czemu nie wzielas krotszego? miejsca za duzo zajmie
M: krotkie siwki trza kupowac
E: ty ja o włosie mowie :D:D:D:D
E: a nie o koniu



Góra Góra
  Zobacz profil

14 lip 2009, o 12:47

Offline
domownik
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 15 lut 2007, o 20:22
Posty: 1132

Dzisiaj byłam w ZUP-ie, ponieważ MOPS (gdzie załatwiałam sobie stopień niepełnosprawności) zażądał zaświadczenia z ZUS-u, że w ZUS-ie nie mam zasiłku pielęgnacyjnego (pewnie ten cały MOPS się bał, że może kiedyś sobie załatwiłam zasiłek pielęgnacyjny z ZUS-u i że teraz u nich załatwiam i że mogę ciągnąc kasę z obu miejsc). I jak dziś babka z ZUS-u mi wypisała świstek, że ZUS nie wypłaca mi zasiłku pielęgnacyjnego, to ja się zapytałam czy mi przysługuje coś takiego jak renta socjalna, to babka powiedziała, że musiałabym wypełnic jakieś druczki, stawic się do ZUS-u na komisję lekarską, która by orzekła całkowitą niezdolnośc do wykonywania jakiejkolwiek pracy itp., to dopiero wtedy bym dostała rentę socjalną. I powiedziała, że jakbym miała ten najwyższy, całkowity stopień niepełnosprawności to bym miała szansę, żeby lekarze z ZUS-u orzekli całkowitą niezdolnośc do pracy (bo ten najwyższy, całkowity stopień to jest dla osób bardzo poważnie chorych, to takim mogą orzec całkowit niezdolnośc do pracy). A ja mam umiarkowany stopień, to teoretycznie i praktycznie mogę wykonywac jakąś ,,lekką" pracę np. jako nauczycielka, prawnik, ekonomista itp., to znaczy, że by mi nie przyznali całkowitej niezdolności do pracy. A żeby ZUS dał tą rentę socjalną, to musi byc orzeczona całkowita niezdolnośc do jakiejkolwiek pracy przez lekarza orzecznika z ZUS-u. A przy skoliozie są prace, które można wykonywac, to nawet nie ma co tam iśc, nastawiac się, jak i tak by mi nie przyznali tej renty. Dobry chociaż i ten zasiłek pielęgnacyjny i darmowe przejazdy komunikacją miejską, 78% zniżki na pociągi itp.
_________________
http://puenta7.blog.onet.pl/



Góra Góra
  Zobacz profil WWW

14 lip 2009, o 13:11

Offline
domownik
Dołączył(a): 16 cze 2009, o 17:08
Posty: 529
Lokalizacja: z zadupia

to ja nie wiem z jakiej paki ja bralam te 450 zl bo calkowitej niezdolnosci do pracy nie mialam a jedynie umiarkowana na czas okreslony. czyzby przez te kilka lat az tak sie pozmienialo. spytam sie pozniej familii.
fakt dobre chociaz i to co ci dali no i znizki, poza tym mozna jeszce korzystac z PEFRONu, jak bylam na studiach to przez moja akademie to zalatwialam to na semestr na stopien umiarkowany dawali 1500 zl z tym, ze na zakup jakichs sprzetow pomocnych jak komp, monitor itd, i pozniej trza bylo przedstawic faktury i oni przelewali ich rownowartosc na konto. ja troche kombinowalam i zalatwialam sobie nie swoje od kolegi ze sklepu ze sprzetem komputerowym :P ale ogolnie z tego pefronu chyba tez mozna jakies dofinansowania do wyjazdow na turnusy itp chociaz nie wiem na umiarkowany co tam przysluguje.
_________________
E: ale siwka wyrwalam
E: taki dlugi
E: :O
M: czemu nie wzielas krotszego? miejsca za duzo zajmie
M: krotkie siwki trza kupowac
E: ty ja o włosie mowie :D:D:D:D
E: a nie o koniu



Góra Góra
  Zobacz profil

14 lip 2009, o 13:19

Offline
domownik
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 15 lut 2007, o 20:22
Posty: 1132

Może to zależy od miejscowości, bo we Wrocławiu w ZUS-ie powiedzieli, że na rentę socjalną trzeba miec orzeczenie od lekarza orzecznika z ZUS-u, że jest się całkowicie niezdolnym do jakiejkolwiek pracy, żeby takie coś miec. A ten umiarkowany stopień to i tak dużo, bo niektórym dają sam stopień lekki, a wtedy nie dostaje się zasiłku pielęgnacyjnego, nie ma takich zniżek na autobusy i tramwaje itp., a czasem to i potrafią powiedziec, że żaden stopień się nie należy i nic nie przyznają. To ten umiarkowany, to i tak dobrze, bo ma się zasiłek pielęgnacyjny, jak się idzie na studia to się dostaje tzw. stypendium dla niepełnosprawnych studentów itp.
_________________
http://puenta7.blog.onet.pl/



Góra Góra
  Zobacz profil WWW

14 lip 2009, o 13:31

Offline
domownik
Dołączył(a): 16 cze 2009, o 17:08
Posty: 529
Lokalizacja: z zadupia

a dostalas juz odpowiedz z jakiejs uczelni? wiesz juz co bedziesz studiowac? a tak w ogole to jak sie ogolnie czujesz? normalnie funkcjonujesz, siedzisz, chodzisz itp czy boli cie i nie mozesz normalnie nic robic?
_________________
E: ale siwka wyrwalam
E: taki dlugi
E: :O
M: czemu nie wzielas krotszego? miejsca za duzo zajmie
M: krotkie siwki trza kupowac
E: ty ja o włosie mowie :D:D:D:D
E: a nie o koniu



Góra Góra
  Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 102 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników



Podobne tematy


Szukaj:
Skocz do:  

Partnerzy:  Filmiki wady postawy | Skolios | Rehabilitacja | Wady postawy | Forum Mężczyzn | Zaszczaniec | Metoda FED | Pakerzy | Sport | Forum Młodzieżowe | Andriskos - Forum Wielotematyczne